pühapäev, 7. detsember 2014

Phi Phi...

Reisimine on alati lõbusam ja mugavam koos sõpradega. Kui meie, antud blogi autorid, reisime kunagi kolmekesi, siis esimeseks sihtkohaks oleks meil kindlasti Tai. Eelkõige veedaksime aega Phi Phi saartel.

Valiksime Phi Phi saared just kireva looduse tõttu. Seal on kaunid liivarannad, kristallpuhas vesi ja jalustrabavad kaljud. Phi Phi saared jagunevad kuueks saareks ning seetõttu saab korraldada päevaseid väljasõite. Samuti on seal väga palju vaadata, kõige tuntum vaatamisväärsus on viikingte koobas.

Phi Phi saartel on veel suur pluss see, et seal leidub palju odavaid hotelle ja bangalosid, restorane, ka paar ostu- ja SPA-keskust. Hinnad on üsna sõbralikud, mis kahtlemata rõõmustab iga inimest. Õhtuti toimuvad rannas erinevad rannapeod ning tuleshowd, mis võib olla tõeliselt vägev!

Saarte üks kõige ilusamaid ja kuulsamaid randasid on Long Beach. Sealt avaneb ka vapustav vaade Phi Phi Leh'le. Ranna asukoht on väga soodne, kuna ta on piisavalt eemal ja samas kõigest jalutuskäigu kaugusel hotellidest. Turistide sõnul on selles rannas kõige pehmem liiv!

Phi Phi saartele sattudes käiksime loomulikult ära ka snorgeldamas. Parim koht selleks on Hin Klarng, kus koralliriffi ulatub tohutult palju värvilisi kalu, samuti võib näha ka erinevaid haisid. Praegu tundub snorgeldamine muidugi meie jaoks hull, kuid kui avaneks võimalus seda teha, siis teeksime ära, sest järgmist võimalust ju ei pruugi tulla.

Üldiselt on maailmas väga palju ilusaid paiku ning raske on valida seda ühte ja ainust, mida külastada. Eestlased ütlevad, et enne kui sõidad Pariisi, käi ära Nuustakul. Sellega tahame me öelda, et ka Eestimaal on palju looduskauneid kohti, mida võiks külastada.
Igatahes oleme me mõelnud tulevikus palju reisida ja maailma ilust osa saada. Algus on selleks juba tehtud. Ootame põnevusega järgmisi!

Kärt, Epp, Madli

Koht, kuhu tahan tulevikus kindlasti minna - Taiwan

Hiina Vabariik ehk Taiwan on saareriik, mille pealinnaks on Taipei. Pealinn asub saare põhjaosas. Taiwan on kuulus oma ilusa looduse ja ka suurepäraste randade poolest.

TAIWAN
Taipeis on palju vaatamisväärsusi, neist arvatavasti kõige kuulsam on seal asuv pilvelõhkuja Taipei 101. See oli kuni aastani 2007 maailma kõige kõrgem hoone. Pilvelõhkuja kõrguseks on 508 meetrit ja sel on 106 korrust, millest 101 on maapeal.

Taipei 101
Taiwanis on ka palju pühamuid, nende peamiseks usuks on taoism ja budism. Muideks on seal ka palju naispreestreid. Paljud pühakojad asuvad looduskaunites kohtades.
Taiwan on koht, kuhu ma tahan kindlasti minna, Mind huvitab väga selle koha  kultuur ja samuti kutsub sealne ilus loodus. Muidugi on plussiks see, et seal räägitakse mandariini keeles, mida ma olen natukene õppinud.

Koht, kuhu tahan tulevikus kindlasti minna - Horvaatia

Teine koht, kuhu soovin väga-väga minna, on Horvaatia. Seda paika peetakse isegi Euroopa üheks ilusamaks maaks. Turiste tõmbab ligi sinna Aadria mere saared ning liivased supelrannad, kus saab päikesevanne võtta. Aadria mere supelrandade juures on suureks plussiks see, et arvestatud on ka on sukeldujatega ning on püütud kõik eriti neile mõnusaks ja lahedaks teha.

Minu arust ilusam linn Horvaatias on Split, mis on ka üks suuremaid Horvaatia linnu. Seal on väga palju vaatamisväärsusi, tuntum neist on Diocletianuse palee. Külastamist väärivad riiklikud muuseumid ja Krka rahvuspark, mis on kirjeldamatult ilus!

Oma elus tahan kindlasti reisida väga palju taolistesse kohtadesse, sest nagu eelmises postituses mainisin, siis minu puhul on eelistatum soe kliima ning päike, Horvaatia on jällegi üks hea näide sellest.

Koht, kuhu tahan tulevikus kindlasti minna - Kariibi mere piirkond

Mina pean ennast suveinimeseks ja seetõttu eelistan reisimisel kohti, kus on soe aastaringselt.
Kariibi mere saared on paigutunud Florida rannikult kuni Venezuela randadeni just nagu vägev kaitsemüür, mis varjab Kesk-Ameerika merevooguste eest.
Kuuba, Haiti ja Jamaica on suurimad saared, kuid Atlandi ookeani sealses piirkonnas leidub veel sadu väiksemaid maatükke. Neid kõiki iseloomustavad aastaringne mõnus kliima ja palmidest ääristatud türkiissinise veega rannad.
Barbadosi on Atlandi ookeani ja Kariibi mere vahel asuv saareriik, mille pindala on 432 ruutkilomeetrit.

Ligi 400 aastat oli Barbaros brittide valitsuse all. See saar on nagu väike Inglismaa Kariibi meres: külastajad näevad, kuidas peetakse kriketivõistlusi ja vanu anglikaani kirikuid. Siiski on sealsed elanikud bajaanid brittidelt üle võtnud ainult head kombed: kibeda õlle asemel joovad nad meelsamini rummi. Peamiseks majandusharuks on turism.

Barbados on kuulsa laulja Rihanna sünnikohaks.

St Lucia on 40 kilomeetri pikkune ja 21 kilomeetri laiune saar Kariibi meres. Saare kohta öeldakse tabavalt ka „aare hõbedases meres“. 600 meetri kõrgused rannikumäed o kaetud tihedate troopiliste vihmametsaga, kus kasvavad orhideed ja hiigelsõnajalad ning pesitsevad eksootilised linnud.

Orgudes kasvavad veel mangod, papaiad, banaanid ja kookospähklid. Rannikuvees asuvad kalarohked korallrifid.
Bahama on saareriik Atlandi ookeanis Florida ranniku lähedal. Seal on umbes 700 korallsaart ja ligi 2000 korallrahu. Saare pindala on 13940 ruutkilomeetrit.

Avatavasti ei külasta ma tulevikus kõiki Kariibi mere saari, kuid kindlasti soovin ma mõnele neist minna.

Epp-Sandra

Koht, kuhu tulevikus tahan kindlasti minna - Lõuna-Korea

Korea Vabariik ehk Lõuna-Korea on koht kuhu tulevikus tahan kindlasti minna. Mind huvitab väga selle maa kultuur ja keel. Lõuna-Korea pealinnaks on Seoul, kus elab peaaegu 10 miljonit inimest. Seoul on tuntud ka oma ööelu tõttu.

SEOUL

Rahvaarvust hoolimata on Soul ilus linn, mida ümbritsevad lumised mäetipud ja meri ning on ehitatud ümber Hani jõe.
Linnamelust saab välja vaid mõne minutiga. Soul on uusima tehnoloogia meka.  Tasuta wifi on saadaval kõikjal. Seouli südameks on Gangnam.

Koreas on ka väga ilus loodus oma ilusate mägede ja randadega. Ka korealastele endile meeldivad mäed väga, nad käivad pidevalt matkamas ja jalutamas. Looduses leiab ka palju pühamuid, mis on ka turistidele väga atraktiivsed vaatamisväärsused.

Gyeongbokgungi palee
Lõuna-Korea üks kuulsamaid saari on Jeju saar. Saare suurim linn on Jeju, linna kuulsamad vaatamisväärsused on Draakonipeakalju mereääres ja Hallasani rahvuspark sisemaal. Saart külastab aastas, üle nelja miljoni turisti.

JEJU SAAR
Korea Vabariik on koht kuhu ma kindlasti tulevikus lähen, kuna seal on väga huvitav ja mitmekesine loodus ja kultuur. Korea on kuulus veel ka oma toidu poolest, kui sinna minna tuleb kindlasti proovida kimchit. Ma ei jõua oma kimchi proovimist ära oodata.

Koht, kuhu tahan tulevikus kindlasti minna - Ameerika

Minu unistuste reisi sihtkohaks on Ameerika Ühendriigid. Huvitav, kui palju läheks aeg, et läbi sõita 50 USA osariiki. Siiski ei soovi ma külastada kõiki osariike, peamisteks sihtkohtadeks on NY, LA,
Las Vegas ja San Fransisco. Huvi pakub juba pikaajaline sõit üle Atlandi ookeani.
Kiindumus NY vastu tekkis mul paar aastat tagasi vaadates sarja „How I Met Your Mother“, kus viis tavalist newyorklast oma igapäevaelu elasid. Siiamaani soovin Manhattanil elada. NY on üks suurmaid metropole ja sealne elu pakub mulle huvi. Kindlasti soovin tulevikus seal vähemalt paar kuud elada.
Linna sümboliks on prantslastelt kingituseks saadud Vabadussammas.

New Yorkis sooviksin külastada 5th Avenuel asuvat Empire State Buildingut, mille kõrgus on 381 meetrit ja Chrysler Buildingut, mis 1930 aastal oli kõrgem ehitis kui Eiffeli torn. Seal on filmitud ka mitmeid filme, näiteks Armageddon ja Ämblikmees.
Ma olen New Yorki filmides nii palju näinud, et armastus selle linna vastu on püsiv ja arvatavasti jääbki selleks.

Los Angeles, mis on tuntud rohkem kui filmipealinn Hollywood.  City of Angels asub Vaikse ookeani idarannikul. LA on New Yorgi järel suuruselt teine linn USAs.

Californias asuv Malibu Beach on jalustrabav. Helesinine vesi ja kuldkollane liiv meelitab sinna palju turiste ja surfareid. See on kodu kuulsatele Hollywoodi näitlejatele ning seal on valminud mitmeid filme ja sarju, näiteks „Kaks ja pool meest“.

San Fransisco asub California osariigis San Fransisco poolsaarel. Linn on tuntud kui ÜRO asutuskohana, mis loodi 1945. aastal.
Linna kuulsaim vaatamisväärsus on Golden Gate Bridge, mis on 2,7 kilomeetri pikkune ning ületab Kuldvärava väina. Ühtlasi on see linna sümboliks.

Las Vegas asub Nevada osariigis.  Las Vegas, mis ise nimetab end maailma meelelahutuse pealinnaks, on kuulus kasiinode ja meelelahutuse pooles.
 Las Vegase suurimad turismiobjektid on kasiinod ja hotellid.

Sealne maailm vajab üha rohkem atraktsioone ja külastajad saavad ronida Eiffeli torni tippu või imetleda Egiptuse püramiide. Loomulikult on need kunstlikud nagu peaaegu kõik sealses kõrbelinnas.

Epp

Koht, kuhu tahan tulevikus kindlasti minna - Hispaania

Olen alati olnud arvamusel, et Hispaania on tõeliselt ilus koht ning seal on väga toredad inimesed. 5aastat tagasi hakkasin sellesse riiki rohkem süvenema ühel kindlal põhjusel - jalgpall. 2010.aastal toimusid jalgpalli maailmameistrivõistlused, kus võidumaaks sai Hispaania. Olin algusest peale nende poolt just meeskonna ühtsuse ning rahva positiivse suhtumise ning kaasaelamise tõttu. Jõudsin arusaamale, et tahan kohe kindlasti Hispaaniat külastades ära käia ühel jalgpallimängul, kuna kui seal ikka jalgpallimängule sattuda, siis on tuline emotsioon kindlustatud!

Üks kindel põhjus, miks mulle veel eriti Hispaania meeldib, on inimeste erinevus. Enamus hispaanlased on tumedajuukselised ja pruunide silmadega ning neil on tõmmu nahk. Sellise väljanägemisega inimesed on alati olnud minu silmis ilusad ning samuti on nad tohutult sõbralikud. Oskavad jääda viisakaks õigetes olukordades ning inimeste suhtes ei tee eristusi. Muidugi kõik inimesed ei ole seal sellised, kuid kui üldistada, siis üldpilt on selline.

Hispaania juurde tõmbab inimesi muidugi kõige rohkem loodus ning Hispaaniale iseäralikud tunnused. Seal on tohutult ilusad liivarannad ja väga puhas merevesi. Samuti on loendumatul hulgal vaatamisväärsusi, mis on tekkinud just Hispaania kireva ajaloo tõttu. Sel põhjusel on ka Hispaanias väga palju teha ning igav ei saa seal kohe kindlasti mitte hakata. Kindlasti käiksin ära sellistes linnades nagu Barcelona, Mallorca ja Ibiza. Tegemist on tõeliselt maagiliste kohtadega ning sõnu nende kirjeldamiseks vist ei leidugi....

Barcelona
Ibiza

Mallorca

Muidugi kui õigel ajal Hispaaniasse minna, siis on seal väga soe kliima ning enamus ajast siiski ilusad ilmad. Mina olen pigem selline inimene, kes kohe päris tõsiselt eelistab lume ja külma asemel päikest ning kuuma.
Olen kindel, et tulevikus reisin väga palju ning kuna mu tutvusringkonnas on neid inimesi, kes on Hispaanias käinud ning selle koha ilu ja võlu kiitnud, siis tekib mul üha suurem tahtmine sinna minna!

Brüssel ja Euroopa Parlament

Viimane reis oli mul Brüsseli. Selle põhieesmärgiks oli Europarlamendi külastus. Tutvustati parlamendi tööd ja eesmärke. Selle tulemusena sain ma parema ülevaate ja arusaama sellest tööst ja vajalikkusest. Muidugi tutvusime ka linnaga, kus me omapead seiklesime.
Kuna meil oli õhtune lend, jõudsime Brüsseli alles õhtul. Esimene mälestus Brüsselist on lennuki aknast välja vaadates nähtud tulede säras linn. Lennujaamast pidime sõitma rongiga keskklinna, kust me jalutasime oma hotelli. Jalutuskäik viis meid läbi raekoja platsi, kuhu just püsitati jõulukuuske. Kõik tundus nii ilus ja rahulik.
Järgmine päev oli tegus. Esiteks käisime Euroopa Parlamendis, kus meile tutvustati maja ja selle eesmärke. Rääkimas käisid erinevad inimesed. Edasi sealt läksime Eesti esindusse Brüsselis, kus meile räägiti, miks esindused on vajalikud. Tutvustati ka diplomaatide tööd. Sealt edasi läksime Parlamentariumi, mis on muuseum, mis tutvustab Euroopa Liidu ja selle riikide ajalugu. Seal oli väga huvitav ja kogu informatsioon oli kättesaadav ka eesti keeles. Peale seal käiku läksime tagasi hotelli ja valmistusime õhtusöögiks, mis leidis aset ühes ilusas restoranis.
Järgneval päeval oli kõigil vabaaeg, võisime ise minna kuhu tahtsime. Jalutasime ühe lossi juurde, selle lossi eest võis näha kogu linna, kuna see asus kõrgemal. Sealt oli väga ilus vaade, kogu linn oleks olnud nagu sinu peopesal. Edasi lihtsalt jalutasime ringi, nautisime ilusat ilma, seal oli nii soe, et isegi mantlit ei läinud vaja.

Pühapäeval ehk viimasel päeval käisime kõik koos Sõjamuuseumis, mis oli väga huvitav. Kuigi suurem osa sellest oli pühendatud siiski Belgia ajaloole. Kui olime seal käinud oli kõigil jälle aeg ise ringi seigelda. Tuli ju osta koju suveniire ja meeneid. Tegime viimast jalutuskäiku Brüsselis, muidugi pidime sööma kuulsaid Belgia vahvleid, mida muideks müüakse iga tänavanurga peal, sellistes jäätiseauto moodi sõidukitest. Muidugi on linnas lugematul hulgal šokolaadi poode, kuna Belgia on kuulus oma šokolaadi poolest. Peale viimast käiku linnapeal suundusime kõik tagasi hotelli, kus võtsime oma pagasid ja hakkasime sammuma rongijaama, et sõita lennujaama.  Tagasi Tallina jõudsime kell 12 öösel ning koju jõudsin ma alles kell pool kolm öösel. Kuid see oli üks meeldejäävamaid reise ja kindlasti tahaks ma sinna veel tagasi minna.

teisipäev, 2. detsember 2014

Strasbourg

Käisin Strasbourgis maikuus koos VG kooli ajalehetoimetuse ja õpilasesindusega. Alustasime oma teekonda öösel kell 3 Viljandi Gümnaasiumi juurest. Olles kindel, et kõik kohal, suundusime Tallinna lennujaama. Lend oli meil 7.15 ja Frankfurdi lennujaamas olime kell umbes 10.30. Seejärel algas bussisõit Strasbourgi, mis kestis 2tundi. Kohale jõudes olime muidugi kõik Eesti ilmastikule kohaselt riidesse pannud - paksud kampsunid, jakid, teksad, tossud. Strasbourgi jõudes oli ilm ääretult ilus ja soe ehk temperatuur oli umbes 20kraadi ning päike paistis.

Kohale jõudes oli meil terve ülejäänud päev ja õhtu vaba aeg. Kõigepealt pakkisime kohvreid lahti, puhkasime ning siis läksime linna avastama. Egas eriti kaugele ei jõudnudki, sest olime ikka korralikult väsinud ning poed jms seal kuigi kaua lahti ei olnud.

Järgmisel päeval külastasime Euroopa Parlamenti ja Euroopa Nõukogu. Parlamendis eriti kaua aega ei veetnud, kuid see-eest tegi Tanel Tang meile ekskursiooni Euroopa Nõukogus. Üleüldse selleks, et sinna sisse saada, on vaja teha eeltööd. Näiteks Tanel pidi meid ennem sinna registreerima ning olemas pidi olema rinnasilt, mille alusel lastakse üldse hoonesse, uksest võis sisse minna ühekaupa ja lõpuks pidi läbi käima turvakontrollist.

Euroopa Parlament

Euroopa Nõukogu
Ruum, kus toimuvad koosolekud EN's 2korda kuus
Lapsed harjutasid laulu tähtsaks esinemiseks
Selle ukse taga pidi väga vaikselt sosistama, sest käimas oli just üks oluline konverents
Peale nõukogu külastamist läksime sööma. Tanel viis meid väga lahedasse pitsarestorani. Pitsad olid odavad, kuid tohutult head ja suured! Koht ise oli väga viisakas ja omanäoline, kuid kui kõik söödud saime, siis oli esiteks väga raske väljaspääsu leida, sest seal oli mitu korrust ning tegemist oli tõeliselt suure kohaga ja teiseks, liikumine oli aeglane, sest oli ülerahvastatud.
Edasi liikusid kõik juba sinna, kus ise soovisid ehk siis ülejäänud õhtu oli vaba aeg. Ilm ei olnud just kõige soojem, mille tõttu läksime hotelli tagasi.
Vahelduseks oli hea pärast pikka päeva natuke puhata. Õhtupoole läksime jalutama. Kell 22.00 oli väljas juba parajalt soojaks läinud, isegi nahktagiga hakkas palav. Mõnus oli vaadata noori, kes tegid trenni ehk siis kes jooksis, kes tuli rattaga vastu. Samuti viskasime pilgu ka nö. meelelahutustelule peale. Hea oli näha välibaaris õnnelikke tudengeid sõpradega aega veetmas. Müra oli seal küll meeletu. Oleks olnud nagu nädalavahetus, kuid ei...siis oli alles kolmapäev. Minu arust lahe.

Vaade minu ja Kertu toast
Järgmisel ehk kolmandal päeval oli meil terve päev vaba. Lootsime, et saame shoppama, kuid tuli välja, et poed on kinni, sest on riigipüha. Mõtlesime, et mis seal siis ikka, jalutasime linna peal ja tegime pilte. Vaadata oli väga palju ning üheks iseärasuseks kindlasti Strasbourgi puhul on see, et väga paljud inimesed sõidavad seal jalgrattaga. Vastu tuli tee peal isegi ülikonnas mehi, kes sõitsid jalgrattaga,  rääkisid telefoniga ning kott oli siis korvi pandud. Meie jaoks muidugi midagi uut, kuid seal tavaline. Teiseks eripäraks on see, et valgusfooridest seal suurt ei hoolita. Kui inimene tahab üle tee minna, siis auto laseb ja kui inimest ülekäiguraja juures ei ole, siis on autol alati samahästi kui roheline tuli. Vahva.

Paremal asuv katedraal oli ausalt hiiglaslik!
Järgmisel päeval toimus sündmus, mille tõttu me üldse Strasbourgi läksime - Euroscola. See on programm, mille raames saavad noored aega veeta Euroopa Parlamendi isungitesaalis. Meie Euroscola toimus Euroopa Nõukogus. Tegemist oli ääretult põneva päevaga! Mainimata ei saa ka jätta, et väga palju kiideti meie kooli tekleid ning kõik suhtlesid kõigiga vabalt ja sõbralikult.
Õhtul jõudsime veel kaubanduskeskustesse ning miinus nende juures on see, et enamus poed lähevad kinni 19.00-20.00.

Viimase päeva lõunal hakkasime Frankfurdi lennujaama tagasi sõitma ja õhtul juba 19.00 olime Viljandis. Ilm oli masendav ehk siis sadas padukat ning ei olnud ka just kõige soojem võrreldes Strasbourgiga.
Reis oli tohutult lõbus ja ei osanud ettegi kujutada, et Strasbourg on tõepoolest nii ilus ja mõnus linn!