teisipäev, 2. detsember 2014

Strasbourg

Käisin Strasbourgis maikuus koos VG kooli ajalehetoimetuse ja õpilasesindusega. Alustasime oma teekonda öösel kell 3 Viljandi Gümnaasiumi juurest. Olles kindel, et kõik kohal, suundusime Tallinna lennujaama. Lend oli meil 7.15 ja Frankfurdi lennujaamas olime kell umbes 10.30. Seejärel algas bussisõit Strasbourgi, mis kestis 2tundi. Kohale jõudes olime muidugi kõik Eesti ilmastikule kohaselt riidesse pannud - paksud kampsunid, jakid, teksad, tossud. Strasbourgi jõudes oli ilm ääretult ilus ja soe ehk temperatuur oli umbes 20kraadi ning päike paistis.

Kohale jõudes oli meil terve ülejäänud päev ja õhtu vaba aeg. Kõigepealt pakkisime kohvreid lahti, puhkasime ning siis läksime linna avastama. Egas eriti kaugele ei jõudnudki, sest olime ikka korralikult väsinud ning poed jms seal kuigi kaua lahti ei olnud.

Järgmisel päeval külastasime Euroopa Parlamenti ja Euroopa Nõukogu. Parlamendis eriti kaua aega ei veetnud, kuid see-eest tegi Tanel Tang meile ekskursiooni Euroopa Nõukogus. Üleüldse selleks, et sinna sisse saada, on vaja teha eeltööd. Näiteks Tanel pidi meid ennem sinna registreerima ning olemas pidi olema rinnasilt, mille alusel lastakse üldse hoonesse, uksest võis sisse minna ühekaupa ja lõpuks pidi läbi käima turvakontrollist.

Euroopa Parlament

Euroopa Nõukogu
Ruum, kus toimuvad koosolekud EN's 2korda kuus
Lapsed harjutasid laulu tähtsaks esinemiseks
Selle ukse taga pidi väga vaikselt sosistama, sest käimas oli just üks oluline konverents
Peale nõukogu külastamist läksime sööma. Tanel viis meid väga lahedasse pitsarestorani. Pitsad olid odavad, kuid tohutult head ja suured! Koht ise oli väga viisakas ja omanäoline, kuid kui kõik söödud saime, siis oli esiteks väga raske väljaspääsu leida, sest seal oli mitu korrust ning tegemist oli tõeliselt suure kohaga ja teiseks, liikumine oli aeglane, sest oli ülerahvastatud.
Edasi liikusid kõik juba sinna, kus ise soovisid ehk siis ülejäänud õhtu oli vaba aeg. Ilm ei olnud just kõige soojem, mille tõttu läksime hotelli tagasi.
Vahelduseks oli hea pärast pikka päeva natuke puhata. Õhtupoole läksime jalutama. Kell 22.00 oli väljas juba parajalt soojaks läinud, isegi nahktagiga hakkas palav. Mõnus oli vaadata noori, kes tegid trenni ehk siis kes jooksis, kes tuli rattaga vastu. Samuti viskasime pilgu ka nö. meelelahutustelule peale. Hea oli näha välibaaris õnnelikke tudengeid sõpradega aega veetmas. Müra oli seal küll meeletu. Oleks olnud nagu nädalavahetus, kuid ei...siis oli alles kolmapäev. Minu arust lahe.

Vaade minu ja Kertu toast
Järgmisel ehk kolmandal päeval oli meil terve päev vaba. Lootsime, et saame shoppama, kuid tuli välja, et poed on kinni, sest on riigipüha. Mõtlesime, et mis seal siis ikka, jalutasime linna peal ja tegime pilte. Vaadata oli väga palju ning üheks iseärasuseks kindlasti Strasbourgi puhul on see, et väga paljud inimesed sõidavad seal jalgrattaga. Vastu tuli tee peal isegi ülikonnas mehi, kes sõitsid jalgrattaga,  rääkisid telefoniga ning kott oli siis korvi pandud. Meie jaoks muidugi midagi uut, kuid seal tavaline. Teiseks eripäraks on see, et valgusfooridest seal suurt ei hoolita. Kui inimene tahab üle tee minna, siis auto laseb ja kui inimest ülekäiguraja juures ei ole, siis on autol alati samahästi kui roheline tuli. Vahva.

Paremal asuv katedraal oli ausalt hiiglaslik!
Järgmisel päeval toimus sündmus, mille tõttu me üldse Strasbourgi läksime - Euroscola. See on programm, mille raames saavad noored aega veeta Euroopa Parlamendi isungitesaalis. Meie Euroscola toimus Euroopa Nõukogus. Tegemist oli ääretult põneva päevaga! Mainimata ei saa ka jätta, et väga palju kiideti meie kooli tekleid ning kõik suhtlesid kõigiga vabalt ja sõbralikult.
Õhtul jõudsime veel kaubanduskeskustesse ning miinus nende juures on see, et enamus poed lähevad kinni 19.00-20.00.

Viimase päeva lõunal hakkasime Frankfurdi lennujaama tagasi sõitma ja õhtul juba 19.00 olime Viljandis. Ilm oli masendav ehk siis sadas padukat ning ei olnud ka just kõige soojem võrreldes Strasbourgiga.
Reis oli tohutult lõbus ja ei osanud ettegi kujutada, et Strasbourg on tõepoolest nii ilus ja mõnus linn!