pühapäev, 7. detsember 2014

Brüssel ja Euroopa Parlament

Viimane reis oli mul Brüsseli. Selle põhieesmärgiks oli Europarlamendi külastus. Tutvustati parlamendi tööd ja eesmärke. Selle tulemusena sain ma parema ülevaate ja arusaama sellest tööst ja vajalikkusest. Muidugi tutvusime ka linnaga, kus me omapead seiklesime.
Kuna meil oli õhtune lend, jõudsime Brüsseli alles õhtul. Esimene mälestus Brüsselist on lennuki aknast välja vaadates nähtud tulede säras linn. Lennujaamast pidime sõitma rongiga keskklinna, kust me jalutasime oma hotelli. Jalutuskäik viis meid läbi raekoja platsi, kuhu just püsitati jõulukuuske. Kõik tundus nii ilus ja rahulik.
Järgmine päev oli tegus. Esiteks käisime Euroopa Parlamendis, kus meile tutvustati maja ja selle eesmärke. Rääkimas käisid erinevad inimesed. Edasi sealt läksime Eesti esindusse Brüsselis, kus meile räägiti, miks esindused on vajalikud. Tutvustati ka diplomaatide tööd. Sealt edasi läksime Parlamentariumi, mis on muuseum, mis tutvustab Euroopa Liidu ja selle riikide ajalugu. Seal oli väga huvitav ja kogu informatsioon oli kättesaadav ka eesti keeles. Peale seal käiku läksime tagasi hotelli ja valmistusime õhtusöögiks, mis leidis aset ühes ilusas restoranis.
Järgneval päeval oli kõigil vabaaeg, võisime ise minna kuhu tahtsime. Jalutasime ühe lossi juurde, selle lossi eest võis näha kogu linna, kuna see asus kõrgemal. Sealt oli väga ilus vaade, kogu linn oleks olnud nagu sinu peopesal. Edasi lihtsalt jalutasime ringi, nautisime ilusat ilma, seal oli nii soe, et isegi mantlit ei läinud vaja.

Pühapäeval ehk viimasel päeval käisime kõik koos Sõjamuuseumis, mis oli väga huvitav. Kuigi suurem osa sellest oli pühendatud siiski Belgia ajaloole. Kui olime seal käinud oli kõigil jälle aeg ise ringi seigelda. Tuli ju osta koju suveniire ja meeneid. Tegime viimast jalutuskäiku Brüsselis, muidugi pidime sööma kuulsaid Belgia vahvleid, mida muideks müüakse iga tänavanurga peal, sellistes jäätiseauto moodi sõidukitest. Muidugi on linnas lugematul hulgal šokolaadi poode, kuna Belgia on kuulus oma šokolaadi poolest. Peale viimast käiku linnapeal suundusime kõik tagasi hotelli, kus võtsime oma pagasid ja hakkasime sammuma rongijaama, et sõita lennujaama.  Tagasi Tallina jõudsime kell 12 öösel ning koju jõudsin ma alles kell pool kolm öösel. Kuid see oli üks meeldejäävamaid reise ja kindlasti tahaks ma sinna veel tagasi minna.